ZAPYTAM WPROST: STANIS艁AW SORYS cz. 2 zvami.tv

Telewizja ZVAMI
Sprawd藕 FEJM na youtube dla kana艂u "Telewizja ZVAMI"! Kliknij tutaj aby przej艣膰 do statystyk 禄
Czy PSL obawia si臋 utraty w艂adzy w sejmiku wojew贸dztwa ma艂opolskiego, kto hamuje rozw贸j Akademii Tarnowskiej, czy Tarn贸w traci swoje funkcje i dlaczego si臋 nie rozwija tak jak o艣cienne samorz膮dy, w rozmowie ze Stanis艂awem Sorysem!

Subskrybuj nasz kana艂 by nie przegapi膰 nowych film贸w: http://yt.zvami.tv

Komentarze:

Obwodni... W kwestii 鈥濻zczucinki鈥 Panie wicemarsza艂ku, niech Pan nie opowiada bzdur, [ jak ju偶 wspominano w listopadzie 2016 r. po konferencji prasowej PSL, kt贸ra odby艂a si臋 w d膮browskim domu kultury ], nie艂adnie jest si臋 podpina膰 pod kolejowych aktywist贸w, kt贸rzy nie s膮 w stanie do ko艅ca zgodzi膰 si臋, 偶e wstrzymanie rozbi贸rki 鈥濻zczucinki鈥 pod 艣cie偶k臋 rowerow膮 jest wy艂膮cznie sukcesem ludowc贸w w osobie wicemarsza艂ka Sorysa tudzie偶 starosty d膮browskiego Tadeusza Kwiatkowskiego, gdy偶 a偶 do odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury (8 lipca 2016 r) na wystosowany przez Stowarzyszenie Mi艂o艣nik贸w Kolei w Krakowie protest [kt贸ry mia艂 du偶e znaczenie je艣li chodzi o blokad臋 rozbi贸rki], zar贸wno Urz膮d Marsza艂kowski Ma艂opolski, jak i samorz膮dy lokalne, twardo sta艂y po stronie likwidacji naszej linii. Ponadto wspomnienie o zaawansowanych pracach w kierunku likwidacji trasy szeroko mija si臋 z prawd膮, gdy偶 poza medialn膮 propagand膮 i wszechobecn膮 agitacj膮 za pomys艂em 艣cie偶ki, formalno艣ci w kierunku likwidacji nie by艂o zupe艂nie 偶adnych.
---
Stanowisko przyjaci贸艂 linii kolejowej nr 115 [https://www.facebook.com/Szczucinka ] do powielanej w lokalnych mediach wypowiedzi dotycz膮cej zatrzymania przez Pana przemodelowania 鈥濻zczucinki鈥 na 艣cie偶k臋 rowerow膮 jest nast臋puj膮ce:

鈥 (鈥) W rzeczywisto艣ci, pomys艂 likwidacji "Szczucinki" i przekszta艂cenia jej w 艣cie偶k臋 rowerow膮, ujrza艂 艣wiat艂o dzienne dopiero na pocz膮tku roku 2015-ego, gdy te偶 zosta艂 on uzgodniony przez, sprawuj膮ce w艂adz臋 do dzisiaj, samorz膮dy lokalne. Nowy projekt szybko zyska艂 r贸wnie偶 aprobat臋 Wojew贸dzkiego Urz臋du Marsza艂kowskiego, a przez nast臋pne p贸艂torej roku prowadzona by艂a intensywna i cz臋sto k艂amliwa kampania, agituj膮ca za pomys艂em budowy 艣cie偶ki rowerowej kosztem kolei.

Tym, co przyczyni艂o si臋 do ostatecznej blokady likwidacji "Szczucinki", by艂y natomiast nie dzia艂ania Urz臋du Marsza艂kowskiego, lecz w du偶ej mierze nasze. W maju 2016 roku, po kilku nieudanych pr贸bach nawi膮zania dialogu z lokalnymi samorz膮dami, wraz ze Stowarzyszeniem Mi艂o艣nik贸w Kolei w Krakowie, zdecydowali艣my si臋 na wystosowanie do Ministra Infrastruktury i Budownictwa oficjalnego protestu, zawieraj膮cego, popart膮 licznymi argumentami, pro艣b臋 o zablokowanie procesu likwidacji "Szczucinki". Dopiero pozytywna odpowied藕 z Ministerstwa Infrastruktury (kt贸ra dotar艂a do nas w po艂owie Lipca), poparta znacz膮cymi niepowodzeniami kampanii, maj膮cej zbudowa膰 pozytywny wizerunek inwestycji 艣cie偶ki rowerowej, wywar艂a decyduj膮cy wp艂yw na niemal偶e natychmiastowe odst膮pienie wszystkich zainteresowanych od koncepcji likwidacji linii. Bardzo przykrym jest wi臋c fakt, i偶 Marsza艂ek przypisuje sobie cudze zas艂ugi. (鈥)鈥
Obwodni... W kwestii linii kolejowej do Buska-Zdroju. Panie 鈥濵arsza艂ku鈥 niech Pan nie opowiada bzdur. Zarz膮dca narodowej sieci linii kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie podejmie prac koncepcyjnych bez uj臋cia przedmiotowej inwestycji w dokumentach strategicznych wojew贸dztwa ma艂opolskiego.

Zapraszamy Pana do lektury raportu z konsultacji publicznych do Projektu uchwa艂y Rady Ministr贸w zmieniaj膮cej uchwa艂臋 w sprawie ustanowienia 鈥濳rajowego Programu Kolejowego do 2023 roku鈥, wrzesie艅 2016 r. [Za艂膮cznik 2: Uwagi spo艂eczne 鈥 dot. projekt贸w str.4, poz. 24] Podajemy bezpo艣redni link do tego raportu http://mib.bip.gov.pl/fobjects/download/174854/raport_konsultacji_spolecznych_kpk-pdf.html

W kt贸rym na spo艂eczny wniosek dotycz膮cy Budowy nowej linii/艂膮cznicy kolejowej M臋drzech贸w 鈥 Solec Zdr贸j 鈥 Busko Zdr贸j oraz rewitalizacji i odbudowy cz臋艣ciowo nieczynnej linii nr 115 Tarn贸w - Szczucin 鈥 Etap I: prace przygotowawcze.
Odpowied藕 Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa by艂a nast臋puj膮ca: "Opracowanie Studi贸w wykonalno艣ci obejmuje projekty, dla kt贸rych istnieje realna szansa na ich finansowanie w przewidywalnej perspektywie czasowej. PKP PLK S.A. nie rozwa偶a budowy postulowanej linii kolejowej. Ze wzgl臋du na regionalny charakter postulowanej linii, wykonanie studium wykonalno艣ci by艂oby mo偶liwe tylko ze 艣rodk贸w RPO. Priorytety inwestycyjne na liniach kolejowych w ramach tego 藕r贸d艂a finansowania zosta艂y uzgodnione podczas przeprowadzonych konsultacji mi臋dzy PKP PLK S.A. a samorz膮dami wojew贸dztw 艣wi臋tokrzyskiego oraz ma艂opolskiego, w wyniku kt贸rych 艣rodki RPO zosta艂y zaplanowane na inwestycje wskazane w za艂膮czniku 3 do KPK. Przedmiotowe inwestycje nie zosta艂y r贸wnie偶 uj臋te w dokumentach strategicznych wojew贸dztw ma艂opolskiego i 艣wi臋tokrzyskiego. Plan zr贸wnowa偶onego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w wojew贸dztwie ma艂opolskim nie przewiduje wznowienia przewoz贸w na linii Tarn贸w - Szczucin".

Kr贸tko m贸wi膮c to Nas tzn. p贸艂nocn膮 cze艣膰 subregionu tarnowskiego Panowie Marsza艂kowie z PO-PSL za艂atwili na d艂ugie lata. Koniec kropka.
殴r贸d艂o: https://www.youtube.com/channel/UC6PzB3VTUNhuacrNFXtFEJg