Gry planszowe u Wookiego - Od czego zacząć projektowanie gier? | Warsztat projektanta 2


Dzisiaj rozmawiamy z Przemkiem Wojtkowiakiem o tym, od czego zaczynamy projektowanie gier. Następnym razem przejdziemy do konkretów i pokażemy wam nasze pierwsze prototypy :) Facebook ► https://www.facebook.com/pages/Gry-planszowe-u-Wookiego/372109929811 Subskrybuj i bądź na bieżąco ► https://www.youtube.com/channel/UCf_b6FbYA_opZ2bSb35U7VA?sub_confirmation=1 Instagram ► https://www.instagram.com/uwookiego/

Najlepsze komentarze:

S?awomi... Panowie, bardzo ciekawy temat, ale sposób jego.przedstawienia to jakiś chaos. Trudno zrozumieć o czym mówicie. Metodyki kontrolowania procesu tworzenia produktów czy systemów są znane. Wykorzystajcie je a zrobicie naprawdę fajny materiał edukacyjny.
Rafa? S... Szkoda,że tak jak mówicie przedstawianie prototypu wiąże się ze wstydem osoby która go przedstawia. Dla mnie osobiście możliwość przebierania w "wycinkach,żetonach nie od kompletu itp) było niesamowitym doświadczeniem i mega zajawką.
Krzyszt... Tyle tych Przemków ostatnio u Ciebie Wookie ;) Wysyp.
Mateusz... Przestań się bawić obrączką : )
Bartosz... Mnie interesują takie tematy :) :
Tworzę grę a przy okazji tworzę grafikę. Mam już przygotowane trochę grafik ale zastanawia mnie w jakiej rozdzielczości są tworzone rysunki np. na takie karty? Czy 20 px na milimetr wystarczy? Co wychodzi drożej w trakcie produkcji: taki arkusz A4 pokryty żetonami z grubej tektury czy np. ze 3 arkusze kart w formacie A4? Czy są jakieś standardowe wymiary plansz jakie opłaca się drukować? (np. wielokrotności A5) czy jeśli chodzi o koszt to nie ma znaczenia i liczy się po prostu powierzchnia pokryta farbą? Ogólnie super byłby odcinek omawiający kwestie kosztów produkcji - pomoże to ustalić autorom gier na ile mniej więcej mogą sobie pozwolić komponentów a kiedy trzeba powiedzieć basta! :)

pozdrawiam i czekam na kolejne odcinki !
GameMir... Przy wykonywaniu ostatniego prototypu zdałem sobie sprawę, że nie warto wkładać swojego wysiłku w kosmetyczne elementy na kartach (zwłaszcza ręcznie). Obecnie testuje karty na sucho z samymi tylko statystykami na nich i najprostszym możliwym opisie ich efektu. Jeżeli w takiej formie gra daje frajdę z rozgrywki, to późniejsze zilustrowanie i nadanie klimatu kartą będzie działać jak środek dopingujący:)
dark mo... Witam interesuje mnie ile trzeba zaplacic grafikowi za wykonanie wszystkich ilustracji do powiedzmy gry skladajacej sie z 250 kart. Z gory dzieki za odpowiedz. P.S warsztat projektanta to bardzo ciekawa seria na kanale.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/channel/UCf_b6FbYA_opZ2bSb35U7VA