Wci┼Ťnij X, ┼╝eby by─ç mi┼éym

TVGRYpl ┬╗
Sprawd┼║ FEJM na youtube dla kana┼éu "TVGRYpl"! Kliknij tutaj aby przej┼Ť─ç do statystyk ┬╗
Dialogi w grach wideo coraz cz─Ö┼Ťciej s─ů interaktywne - nawet, je┼Ťli nie m├│wimy o rasowych tytu┼éach RPG typu Mass Effect czy Wied┼║min. Czym si─Ö cechuj─ů rozmowy przeprowadzane przez gracza i jak mo┼╝na je zrobi─ç inaczej?

Wi─Öcej film├│w? Subskrybuj! Ôľ║ http://bit.ly/subskrybujtvgry

ÔľÉ Jeszcze wi─Öcej film├│w? http://tvgry.pl
ÔľÉ FACEBOOK: https://www.facebook.com/tvgrypl

Znajd┼║ te┼╝ nas na:
Twitterze Heda: https://twitter.com/hedgamer
Twitterze Arasza: https://twitter.com/arasz88
Instagramie Gambrinusa: https://www.instagram.com/grzegorz.bobrek/
Facebooku Kacpra: https://www.facebook.com/pitala.kacper/

Komentarze:

Jakub Z... A oto easter egg tego odcinka - zwróćcie uwagę ileż ten chłopaczyna się nagadał;]...
Archiwi... Jest jeszcze jeden rodzaj. Ten z White Knight. Tworzysz swoja posta─ç kt├│r─ů mo┼╝esz tylko gra─ç (ale tego nie zrobisz bo w dru┼╝ynie wszyscy s─ů lepsi od ciebie) a fabu┼éa ci─Ö nie dotyczy tylko twoich towarzyszy i to oni maj─ů osobowo┼Ť─ç. Wybor├│w i tak nie podejmujesz ┼╝adnych.
AdiBiel... Mamy do czynienia z botami sztucznej inteligencji rozmawiaj─ůcymi z nami na czatach, prowadz─ůc lu┼║n─ů konwersacj─Ö w zasadzie na dowolny temat i co┼Ť takiego widzia┼é bym jako przysz┼éo┼Ť─ç dialog├│w w grach - nie w takiej formie, ale oczywi┼Ťcie okrojonej, jednak takiej, ┼╝eby NPC sam formuowa┼é swoje odpowiedzi, a nie odgrywa┼é zawsze ten sam z g├│ry zaprojektowany dialog.
AdiBiel... A ja bym si─Ö czepi┼é jeszcze do samego okre┼Ťlenia, ┼╝e wypowied┼║ jest emocjonalna, bo to na dobr─ů spraw─Ö niczego nie wyra┼╝a. Ok - mo┼╝e profesjonalizm okre┼Ťla, zimn─ů kalkulacje pozbawion─ů emocji, ale same emocje mog─ů by─ç nacechowane w skrajnie r├│┼╝ny spos├│b - we┼║my pod uwag─Ö tak─ů sytuacj─Ö, ┼╝e z┼éapali┼Ťmy z┼éodzieja na gor─ůcym uczynku, ale krad┼é jedzenie, bo nic nie jad┼é od kilku dni - taki protagonista mo┼╝e zareagowa─ç emocjonalnie na t─ů sytuacj─Ö zar├│wno wi─ůzank─ů przekle┼ästw, jak i przytuleniem i wybaczeniem, ale tez najbardziej skrajnie w z┼éo┼Ťci go morduj─ůc. Wszystko to wyb├│r emocjonalny, ale ┼╝adem nie ejst wyborem konkretnie tego, co chcieli┼Ťmy, je┼Ťli mo┼╝e oznacza─ç ka┼╝de z tych.
Calista... Najlepszy "system dialogowy" by┼é w Dark Souls. Kto┼Ť przez kilka minut gada o swoim ┼╝yciu, ┼Ťwiecie itd, czasem nawet nie zadaj─ůc jasnego pytania, a ty mo┼╝esz odpowiedzie─ç tylko TAK/NIE. Wiem, Soulsy to nie klasyczne RPG, ale brakowa┼éo mi mo┼╝liwo┼Ťci powiedzenia czegokolwiek.
Marcin ... Je┼Ťli chodzi o dialogi odblokowywane poprzez rozw├│j postaci (mam tu na my┼Ťli zastraszanie czy przekonywanie, a nie spostrzegawczo┼Ť─ç)-odpowiednio wysoki poziom nie powinien umo┼╝liwia─ç powiedzenia czego┼Ť, tylko sprawia─ç ┼╝e to zadzia┼éa. Masz za niski poziom-jasne, mo┼╝esz powiedzie─ç. Ino ┼╝e nie wywrzesz takiego wra┼╝enia na rozm├│wcy jak by┼Ť chcia┼é. I co najwa┼╝niejsze, o tym czy masz do┼Ť─ç rozwini─Öt─ů posta─ç dowiesz si─Ö dopiero z reakcji rozm├│wcy.
Druga sprawa to przejrzysto┼Ť─ç. Jasne, fajnie jest zareagowa─ç emocjonalnie, ch┼éodno, profesjonalnie czy jakkolwiek indziej. I fajnie jest dopytywa─ç o szczeg├│┼éy. Tylko ┼╝e je┼Ťli zawiera to element zaprezentowania swej opinii, to warto by by┼éo wiedzie─ç o tym wcze┼Ťniej. A nie jak cz─Östokro─ç w grach Bioware, dopytujesz, i dopytuj─ůc twoja posta─ç wyg┼éasza opini─Ö, cz─Östo odwrotn─ů do tego co zamierza┼ée┼Ť czy nawet wcze┼Ťniej klika┼ée┼Ť.
Maniaka... Nie gra┼éem w Andromede, ale z tego co tu powiedzia┼ée┼Ť, wychodzi na to, ┼╝e podobny system dialog├│w by┼é r├│wnie┼╝ w Dragon Age 2. Tam te┼╝ mieli┼Ťmy do wyboru 3 opcje. Mogli┼Ťmy by─ç gwaltowni, mili lub smieszkowac. Postacie z gry reagowaly na nasze decyzje w okre┼Ťlony dla siebie spos├│b, tzn. niekt├│rzy preferowali towarzystwo mi┼éych os├│b, podczas gdy innym imponowalo je┼Ťli byli┼Ťmy gwa┼étownym cholerykiem. Co wi─Öcej, gra zapamietywala wi─Ökszo┼Ť─ç naszych wybor├│w dialogowych, zmieniaj─ůc w ten spos├│b kwesti─Ö na kt├│re nie mieli┼Ťmy wp┼éywu, co sprawia┼éo, ┼╝e ┼╝eby zobaczy─ç wszystkie teksty, musieli┼Ťmy przej┼Ť─ç gre 3 (t─ů sam─ů p┼éci─ů), lub 6 (m i k) razy.
Atreix ... Wci┼Ťnij Y, ┼╝eby wyjeba─ç kogo┼Ť z samochodu
Jebany ... nie interesuj─ůcy temat, strata czasu
Morel M... Mi szczeg├│lnie podoba┼é si─Ö motyw z Arcanum gdzie niska inteligencja zamienia┼éa Twoje opcje dialogowe na wypowiedzi p├│┼ég┼éowka, wi─Öc je┼Ťli gra┼ée┼Ť p├│┼éogrem wojownikiem to czasem ca┼éy dialog sprowadza┼é si─Ö do: "Ty g┼éupi ja rozwali─ç Ci czaszke". Lubi┼éem te┼╝ to ┼╝e przy wysokiej perswazji nie dostawa┼ée┼Ť wprost nowych dialogow oznaczonych - hej, tu masz najlepszy dialog do wyboru bo perswazja - tylko faktycznie dochodzilo przynajmniej kilka tekstow i musiales sie zastanowic ktory bedzie najlepszy (jak prawdziwy mistrz perswazji).
Artur G... Ja siedzia┼éem na wersalce jak ogl─ůda┼éem.
raiahy... Bardzo lubię system dialogowy w Dragon Age 2. Z jednej strony to czy wypowiedź jest dyplomatyczna/sarkastyczna/agresywna to kwestia w dużej mierze kosmetyczna, z drugiej odblokowuje unikalne dialogi a i zmienia to, jak postać komunikuje się też bez naszego udziału.
pajak37... Fallout 2
Micha? ... bardzo , bardzo dobry odcinek na taki czekałem : D !
Kodex14... A gdzie rozbudowany system dialogowy z Gothica?
TheWile... X
pajs88... A ty oczywi┼Ťcie dajesz do materia┼éu fragmenty anglo-j─Özycznych gameplay'i.
Creat1v... Dobra dobra... niech warto┼Ť─ç dialog├│w w nowych grach b─Ödzie tak du┼╝a i znacz─ůca jak w starej serii Fallout to wtedy pogadamy... ;)
Falmic... W Fallout 2 mo┼╝na by┼éo rozmow─ů sprowokowa─ç NPC do wrogo┼Ťci. I to by┼éo fajne! ;]
hke zbb... System dialogowy z Ass Effekcta to największa bieda z możliwych. Tylko podział na charaktery #neutralny chaotyczny
Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCtGnMWpCcoRZVWxkVKp3Ulg