TVGRYpl - Wciśnij X, żeby być miłym



Najlepsze komentarze:

Jakub Z... A oto easter egg tego odcinka - zwróćcie uwagę ileż ten chłopaczyna się nagadał;]...
Archiwi... Jest jeszcze jeden rodzaj. Ten z White Knight. Tworzysz swoja postać którą możesz tylko grać (ale tego nie zrobisz bo w drużynie wszyscy są lepsi od ciebie) a fabuła cię nie dotyczy tylko twoich towarzyszy i to oni mają osobowość. Wyborów i tak nie podejmujesz żadnych.
AdiBiel... Mamy do czynienia z botami sztucznej inteligencji rozmawiającymi z nami na czatach, prowadząc luźną konwersację w zasadzie na dowolny temat i coś takiego widział bym jako przyszłość dialogów w grach - nie w takiej formie, ale oczywiście okrojonej, jednak takiej, żeby NPC sam formuował swoje odpowiedzi, a nie odgrywał zawsze ten sam z góry zaprojektowany dialog.
AdiBiel... A ja bym się czepił jeszcze do samego określenia, że wypowiedź jest emocjonalna, bo to na dobrą sprawę niczego nie wyraża. Ok - może profesjonalizm określa, zimną kalkulacje pozbawioną emocji, ale same emocje mogą być nacechowane w skrajnie różny sposób - weźmy pod uwagę taką sytuację, że złapaliśmy złodzieja na gorącym uczynku, ale kradł jedzenie, bo nic nie jadł od kilku dni - taki protagonista może zareagować emocjonalnie na tą sytuację zarówno wiązanką przekleństw, jak i przytuleniem i wybaczeniem, ale tez najbardziej skrajnie w złości go mordując. Wszystko to wybór emocjonalny, ale żadem nie ejst wyborem konkretnie tego, co chcieliśmy, jeśli może oznaczać każde z tych.
Calista... Najlepszy "system dialogowy" był w Dark Souls. Ktoś przez kilka minut gada o swoim życiu, świecie itd, czasem nawet nie zadając jasnego pytania, a ty możesz odpowiedzieć tylko TAK/NIE. Wiem, Soulsy to nie klasyczne RPG, ale brakowało mi możliwości powiedzenia czegokolwiek.
Marcin ... Jeśli chodzi o dialogi odblokowywane poprzez rozwój postaci (mam tu na myśli zastraszanie czy przekonywanie, a nie spostrzegawczość)-odpowiednio wysoki poziom nie powinien umożliwiać powiedzenia czegoś, tylko sprawiać że to zadziała. Masz za niski poziom-jasne, możesz powiedzieć. Ino że nie wywrzesz takiego wrażenia na rozmówcy jak byś chciał. I co najważniejsze, o tym czy masz dość rozwiniętą postać dowiesz się dopiero z reakcji rozmówcy.
Druga sprawa to przejrzystość. Jasne, fajnie jest zareagować emocjonalnie, chłodno, profesjonalnie czy jakkolwiek indziej. I fajnie jest dopytywać o szczegóły. Tylko że jeśli zawiera to element zaprezentowania swej opinii, to warto by było wiedzieć o tym wcześniej. A nie jak częstokroć w grach Bioware, dopytujesz, i dopytując twoja postać wygłasza opinię, często odwrotną do tego co zamierzałeś czy nawet wcześniej klikałeś.
Maniaka... Nie grałem w Andromede, ale z tego co tu powiedziałeś, wychodzi na to, że podobny system dialogów był również w Dragon Age 2. Tam też mieliśmy do wyboru 3 opcje. Mogliśmy być gwaltowni, mili lub smieszkowac. Postacie z gry reagowaly na nasze decyzje w określony dla siebie sposób, tzn. niektórzy preferowali towarzystwo miłych osób, podczas gdy innym imponowalo jeśli byliśmy gwałtownym cholerykiem. Co więcej, gra zapamietywala większość naszych wyborów dialogowych, zmieniając w ten sposób kwestię na które nie mieliśmy wpływu, co sprawiało, że żeby zobaczyć wszystkie teksty, musieliśmy przejść gre 3 (tą samą płcią), lub 6 (m i k) razy.
Atreix ... Wciśnij Y, żeby wyjebać kogoś z samochodu
Jebany ... nie interesujący temat, strata czasu
Morel M... Mi szczególnie podobał się motyw z Arcanum gdzie niska inteligencja zamieniała Twoje opcje dialogowe na wypowiedzi półgłowka, więc jeśli grałeś półogrem wojownikiem to czasem cały dialog sprowadzał się do: "Ty głupi ja rozwalić Ci czaszke". Lubiłem też to że przy wysokiej perswazji nie dostawałeś wprost nowych dialogow oznaczonych - hej, tu masz najlepszy dialog do wyboru bo perswazja - tylko faktycznie dochodzilo przynajmniej kilka tekstow i musiales sie zastanowic ktory bedzie najlepszy (jak prawdziwy mistrz perswazji).
Artur G... Ja siedziałem na wersalce jak oglądałem.
raiahy... Bardzo lubię system dialogowy w Dragon Age 2. Z jednej strony to czy wypowiedź jest dyplomatyczna/sarkastyczna/agresywna to kwestia w dużej mierze kosmetyczna, z drugiej odblokowuje unikalne dialogi a i zmienia to, jak postać komunikuje się też bez naszego udziału.
pajak37... Fallout 2
Micha? ... bardzo , bardzo dobry odcinek na taki czekałem : D !
Kodex14... A gdzie rozbudowany system dialogowy z Gothica?
TheWile... X
pajs88... A ty oczywiście dajesz do materiału fragmenty anglo-języcznych gameplay'i.
Creat1v... Dobra dobra... niech wartość dialogów w nowych grach będzie tak duża i znacząca jak w starej serii Fallout to wtedy pogadamy... ;)
Falmic... W Fallout 2 można było rozmową sprowokować NPC do wrogości. I to było fajne! ;]
hke zbb... System dialogowy z Ass Effekcta to największa bieda z możliwych. Tylko podział na charaktery #neutralny chaotyczny
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/channel/UCtGnMWpCcoRZVWxkVKp3Ulg